Container
Aalborg Containerterminal håndterer containere til og fra hele verden
Jernbane
Direkte opkobling til det europæiske jernbanenet
Vej
Nem adgang til vejnettet og kort afstand til E45
Vand
Omkring 1.000 skibe passerer årligt gennem havnen med gods, udstyr og mandskab
Tørbulk
En af Danmarks mest aktive bulkhavne med tilpassede faciliteter
Flydende bulk
Tankkapacitet både nord og syd for fjorden
Projektgods
Kajnære arealer til håndtering af projektgods
Services
Serviceløsninger via vej, vand og jernbane
Forretningsbetingelser
Gennemsigtighed og klare retningslinjer
Kort over havnen
Se havnens områder med tilhørende kajnumre her.
Hvorfor Aalborg?
Aalborg rummer en af Danmarks største erhvervsparker og en vital logistikhub
Bæredygtighed
Bæredygtighed og grøn omstilling er et pejlemærke i vores aktiviteter
Infrastruktur
Multimodalt bindeled mellem Skandinavien, Nordatlanten og resten af Europa
Fokusområder
Erhvervspark, grøn omstilling, gods & logistik
Services
En bred vifte af services skræddersyet til den enkelte virksomhed
Lejekoncepter
Attraktiv erhvervspark med mulighed for lager, produktion og kontor
Ledige lejemål
Ledige lejemål, der er klar til indflytning med kort varsel
Kort over havnen
Se havnens områder med tilhørende kajnumre her.
Grønnere erhvervsudvikling
Grønnere samfundsvækst og erhvervsudvikling via regionalt samarbejde
CCUS & CCS
Førende vækstcenter for CCUS med hele værdikæden inden for kort afstand
Vindenergi
Internationalt anerkendt produktions-, test.- og oplagringshub
Power-to-X
Projekter og partnerskaber med stort udviklingspotentiale
Partnerskaber
Strategiske partnerskaber og samarbejde skaber banebrydende resultater
Kort: Projekter i Nordjylland
Interaktivt kort over grønne projekter og løsninger i Nordjylland
Klima- og miljøstrategi
Langsigtet miljøpolitik som kernen i Port of Aalborgs aktiviteter
Live: Besejlingsforhold
Følg den aktuelle skibstrafik og besejlingsforholdene i Aalborg havn lige nu
Sikkerhed & beredskab
Sikkerhedsvejledninger til havnearealer og ISPS-sikrede kajområder
Affaldshåndtering
Retningslinjer for ansvarlig behandling og modtagelse af affald i havnen
Blanketter & vejledninger
Blanketter til download, sikkerhedsvejledninger og relevante links
Krydstogt
Hold dig opdateret om krydstogtanløb i Aalborg i vores kalender
Kort over havnen
Se havnens områder med tilhørende kajnumre her.
Organisation
Port of Aalborg A/S er et aktieselskab ejet af Aalborg Kommune
Bæredygtighed
Bæredygtighed og grøn omstilling er et pejlemærke i vores aktiviteter
Partnerskab & samarbejde
Strategiske partnerskaber og samarbejde skaber banebrydende resultater
Strategi: Gate to great
Vores mission er at hjælpe virksomheder med at udvikle sig from good to great
CSR-strategi
Vores samfundsansvar er grundstenen i alt, hvad vi foretager os
Job & karriere
Port of Aalborg er en alsidig virksomhed med mange forskelligartede professioner
Nyheder & presse
De seneste nyheder, informationer og gode historier fra hverdagen
Whistleblower-ordning
Vi vil være en transparent og ansvarlig virksomhed
Af professor og udviklings-/HR-chef i Port of Aalborg Jesper Raakjær:
Coronapandemien har fået verden, som vi kendte den, til at slå kolbøtter, og såvel helt almindelige borgere som virksomheder har gennem det seneste år måttet omstille sig. Igen og igen. Hjemmearbejde er for mange blevet hverdag, og særligt i perioder med højt smittetryk har danskernes indsats fra hjemmekontoret været afgørende for, at vi som samfund har formået at balancere hensynet til folkesundheden og hensynet til at holde hjulene i gang.
Jeg er overbevist om, at hjemmearbejdet vil fortsætte med at spille en større rolle for danskernes arbejdsliv – også efter, at vi forhåbentlig inden længe kan vriste os ud af coronaens jerngreb med hjælp fra vaccineudrulningen. Flere store virksomheder har meldt ud, at de satser mere på hjemmearbejde i fremtiden, og det giver i mit hoved rigtig god mening.
Medarbejderne slipper for transporttid, og meget tyder på, at vi er mere effektive, når vi sidder derhjemme. Samtidig har coronapandemien jo om noget vist os, at de teknologiske rammer er på plads. På rekordtid er vi blevet hundredmetermestre i alt lige fra Teams-møder til webinarer, og pludselig er det nu helt naturligt at tale sammen digitalt med webcam’et tændt.
Samtidig udvikles der løbende IT-programmer, som understøtter det digitale arbejde. Senest har vi i udviklings- og HR-afdelingen på anbefaling af DFDS anskaffet programmet Mural til at understøtte afholdelse af digitale workshops, og programmet anvendes derudover til både strategiimplementering samt på AEGIS-projektet (Læs mere om AEGIS-projektet her).
Men selvom det øgede hjemmearbejde på mange parametre har været en succeshistorie, er der naturligvis også udfordringer. Det gælder alt lige fra nakkespændinger og migræne som følge af dårlige arbejdsstillinger til ensomhed på grund af manglende socialt samvær.
De udfordringer tager vi dybt seriøst hos Port of Aalborg. Som en central del af infrastrukturen – ikke alene den danske, men også den nordatlantiske – har det helt fra samfundsnedlukningens start i marts sidste år været afgørende, at vi fortsat har været i fuld drift. Og det er kun muligt, hvis vores medarbejdere er raske og har det godt både fysisk og mentalt.
Derfor har vi – udover at omlægge arbejdsgangene på havnen med fokus på tilstrækkelig afstand for de medarbejdere, hvor fysisk tilstedeværelse er afgørende for driften – iværksat flere tiltag og indsatser målrettet både de fysiske og de sociale udfordringer, der er forbundet med øget hjemmearbejde, for vores kontorpersonale.
Konkret er vi i fuld gang med at levere hæve-sænke-borde, kontorstole og computerskærme, der matcher setup’et på kontoret, til alle medarbejdere, så de kan sidde ordentligt, mens vi fra årsskiftet har indført daglig virtuel morgengymnastik med vores tilknyttede fysioterapeut.
Vi har også igangsat en såkaldt buddy-ordning i erkendelse af, at vi mangler de gode snakke ved fx kaffeautomaten, selvom vi mødes til virtuelle møder og har daglig kontakt via telefonen. Med buddy-ordningen er alle medarbejdere blevet tilbudt en personlig buddy, som man kan vende hverdagens små og store emner med over en virtuel kop kaffe eller måske en gåtur i naturen – enten med høretelefoner eller sammen, hvis man bor tæt på hinanden. Samtidig har vi givet et tilskud til personaleforeningen, der kan bruges til fx virtuelle arrangementer som vinsmagning.
Vi bliver med andre ord hele tiden bedre til at være sammen på nye måder, og formentlig vil den teknologiske udvikling kun accelerere den tendens i fremtiden. Det betyder ikke, at vi slet ikke skal mødes fysisk, når vi er på den anden side af coronapandemien. Men det betyder, at vi skal vænne os til, at vi ikke ser alle vores kolleger fysisk hver dag, og at det også i fremtiden bliver helt naturligt med fx hybridmøder, hvor nogle er til stede fysisk, mens andre er med digitalt.
Jeg tror, at det bliver helt normalt, at flere medarbejdere vælger at arbejde hjemme flere dage om ugen, og vi er ved at finde modellerne for, hvordan vi får sat det rigtigt op. Her har det seneste år givet os masser af erfaringer at trække på, så vi kan sikre, at det bliver win-win for både medarbejderne og virksomheden.
Langerak 19
DK-9220 Aalborg Øst
Email: info@portofaalborg.com
Tel: +45 99 30 15 00
Er du lejer og oplever problemer ifbm. drift og vedligehold af dit lejemål, så få hjælp via vores helpdesk.
for at gemme dine favorit lejemål og mere
Enter your email address and we will send you a link to change your password.