Port of Aalborg har gennem 550 år været omdrejningspunkt for erhvervsudviklingen i Aalborg og Nordjylland, og det er vores ambition at tilføre fornyet styrke til denne rolle. Vi vil i løbet af de kommende år udvikle og transformere os til en komplet indlandshavn – og et effektivt intermodalt knudepunkt for udveksling af gods og varer mellem sø-, vej-, jernbane- og lufttransport. I tilknytning hertil vil vi udvikle en bæredygtig erhvervspark, som skal bidrage til at skabe 5.000 nye jobs i Aalborg.
Engagement og opgaver af høj kvalitet
Vi søger en stærk profil, som vil stå i spidsen for økonomifunktionen, hvor videndeling og sparring med virksomhedens ledelse vægtes højt.
Du vil referere direkte til Økonomi-, IT- og Administrationschefen, som bliver din vigtigste sparringspartner i forhold til udvikling af regnskabsafdelingen – og skal sikre vidensdeling om regnskabs- og økonomi på tværs af organisationen.
Du får ledelsesansvaret for økonomifunktion, som i dag består af 7 personer inklusiv dig.
Ud over de løbende regnskabsmæssige opgaver skal du bidrage med inputs til ledelsen i forhold til udvikling af firmaets økonomirapportering samt økonomisk analyse af vores forretningsområder.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:
- løbende opfølgning og kontrol af daglig bogføring, herunder sikre at fastlagte rutiner og lovgivningsmæssige krav i moms, skat og afgifter for havne- og ejendomsaktivitet overholdes
- likviditetsstyring
- optimering og videreudvikling af afrapporteringsmateriale og kontrolfunktioner
- udarbejdelse af perioderegnskab m.v. samt månedlige rapporter
- udarbejdelse af årsregnskaber i moder- og koncernforbundne selskaber
- udarbejdelse af skatteregnskaber samt indberetning til SKAT
- udarbejdelse af øvrige relevante analyser til bestyrelsen
Stærk profil med solid erfaring
Det forventes, at du har solid erfaring som revisor eller med ansvar for en økonomifunktion i en privat virksomhed. Du er uddannet HD(R), cand. merc. aud. eller tilsvarende. Derudover forventer vi, at du:
- besidder gode IT-kundskaber og har øje for optimering og udvikling
- evner at tænke i nye løsninger
- arbejder selvstændigt, grundigt og struktureret
- er udadvendt og har gode samarbejdsevner
- trives med en humørfyldt omgangstone og bidrager aktivt til den gode stemning
Vi tilbyder en aflønning, der tager udgangspunkt i dine kompetencer og erfaring.
Yderligere information om stillingen kan fås ved henvendelse til Økonomi-, IT- og Administrationschef, Betina Mose Nielsen på tlf.: 99 30 15 25 eller bcn@aalborghavn.dk.